torsdag 11 juni 2009

VINN E-L-V-I-S FLYGVÄSKA !!!!!

ELVIS personifierade begreppet generositet. De sanna Presleytarianerna Mia och Boie Stéen i Mjölby går i Mästarens fotspår. Alltså sponsrar de FredagsFrågan med en maffigt stor kabinväska inköpt i Graceland. Jag vet. Du storknar av hänförelse. Flera priser: Två cd-skivor med Anders Karlstedt, Elvis-tolkaren från Motala som fredag kväll lirar med The TC-Band i Kisa Folkets park. AmerikaVecka! Fem Trisslotter kompletterar det prisbord som inte dignar utan rämnar.
VAD HETER LÅTEN och vem/vilka skrev den? Spelas in 22 januari samma år The Beatles debuterar på svensk mark. Låten förekommer på den LP som innehåller soundtracket till en kul film som har premiär 21 dec samma år. Elvis motspelerska: Ursula Andress. Låten har med dans att göra. Skyll på den (dansen), sa Eydie Gormé (fast på engelska).
SVARA SENAST måndag kl 10.31. Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, eller torbjorn.gustavsson@corren.se

9 kommentarer:

Rolf sa...

Jag tror dom var i Burma och dansade, för han var ju en riktig Stoller.
Låten påminner om en Chris-rea i samma fordon och en girl som inte dansade mycket latrin, rena skitlåtarna faktiskt. Men är det rea så är det.

Rolf sa...

Jag kanske är ute och cyklar men det borde man ju inte, nu när det är bil-Rea men jag åker ändå the road to hell och hamnar on the beach men I can hear your heartbeat. Let´s dance men vilken dans ska vi chansa på fool. Do you think it´s over Julia, JAA.
Jag tror det är snoa han menar och den skrevs nog av Thore Skogman.
Glest hår och rött mellan tänderna, eller var det tvärt om?
Monica, du kan!

raimo sa...

Har Rolf tittat i fredagsgroggen redan? Jag mejlade precis nyss svaret till tobbe, jag valde mellan två låtar men tror jag får rätt. Den väskan vill man ha.

Monica sa...

Jaa, Rolf! Självklart att jag kan.

Rolf sa...

Inte fredagsgroggen men torsdagsvärktabletten pga en djävulsk tandvärk. Den var stark men värken försvann i alla fall.
Ikväll är det after work och Hamlet var enda stället, där det fortfarande gick att få bord, pga alla skolavslutningar.
Tänk vad oskulder/svendomar det ryker idag/ikväll på den s.k. skolavsugningsdagen. Det är dom som ska försörja oss sen!!!!!!
Må Gud vara med oss.

Rolf sa...

Apropå oskulder, så hörde jag en bisarr historia för en tid sedan.
Det var en flicka som blev av med oskulden vid 6 månaders ålder. Hon satte sig på nappen.

Slamkrypare Bo Avasson sa...

Jag var ute och cyklade MEN jag var inte ensam.....Blame it on the
rumba i Burma, var fel.
Men å andra sidan är svaret ingen dans, utan en musikstil, som utvecklats ur samban.

Rolf sa...

Hallå alla dödansare, det är dags att vakna upp och hurra på alla i Vätternrundan. Har Ni slumrat in för gott,eller?

Åke Tråk sa...

Har Ni sett eller hört tystnaden av Ingemar Bergman. En kanonrulle som rekommenderas varmt till alla djupt tänkande bloggare, att leva upp till och det verkar inte särskilt svårt.