söndag 7 juni 2009

I DAG RÖSTAR VI

Så här röstar Tobbe Presleydent:
Bäste sångaren: Elvis Presley

Bäste Artisten: Elvis Presley.

Bäste Movie Staren: Elvis Presley.

Snyggaste mannen genom tiderna: Elvis Presley.

Bäste EU-politikern i Sverige: Göran Färm.

Bästa partiet i Sverige: Socialdemokraterna.

Bästa nu levande sångerskor: Cher, Tina Turner.

Bästa kvinnliga artist i dag: Dolly Parton.

Bästa tv-program: Existerar inte.

Bästa exemplet på att en stad/ort är en turistisk magnet: Domus i lilla Vadstena som håller öppet till 23.00 varje dag.

Bra fotografer i Östergötland: Helena, drottning av Mjölby (som knäppte bilden på Tobbe på 1 maj i Skänninge), Paola Svensson i Linköping och Anders Blom i Skänninge.

Bästa med Sommaren: Att den kommer.

NU SKA jag fixa frukost. Lillpojken/Pontus propsar på att han behöver rejäl frukost eftersom han hjälper Johanna i köket under helgen. Frugan och jag röstar i dag i röstlokalen. Jag hade tänkt förtidsrösta men då hittade jag inte röstkortet.

VARFÖR heter det inte poströsta längre, frågade någon. Det kan det ju inte heta eftersom politikerna la ner Posten.

I GÅR var det kris. Hade bara ett par kalsingar. Tvättade i går kväll. Nu har jag tretton par kallingar som väntar. Den som sig till röstlokalen sig beger måste rena kallsingar ha.

4 kommentarer:

Anders Blom sa...

THANX !

Det blev 371 bilder på cruisingen i Skänninge i Fredags och 300 i Ånnaboda i går, så nu finns det lite att redigera till hemsidan.

mvh AB

Rolf sa...

Du kan ju vända kalsongerna ut och in, så räcker dom dubbelt så länge.
Så trevligt det var i Norsholm och Gösta startar direkt med Brittas restaurang. Köpte en fin tavla av Lena Lindholm, som ska pryda vårt kök. En Smålandsöl satt också fint till köttbiten.
Efter fotbollsförlust mot Danmark, skandal så dåligt svensk spel, så går också Söderling och förlorar i franska öppna, men det var inget annat att vänta. Jag tycker bättre om US open, som dom kallade Clintons gylf.

Helena sa...

Med bra motiv behövs ingen duktig fotograf... ;D
Men tack !

Skönt att utvecklingen gått framåt, med tvättmaskinen. Snabbt och lätt. Annat på mormors tid !

Marilyn sa...

Taskpropp. Fick jag nånsin ett omnämnande för fotograferandet av fd Presleydenten i Boxholm för några år sedan? Eller för att jag gjorde godtagbara affischer inför Skänningefirandet i år?