torsdag 25 juni 2009


THE ROSE sträcker upp sig, stilig å grann. Frugan tjatar om att jag måste lägga ut flera bilder, så här kommer ytterligar en på Rosen. Hur gammal är hon nu? Snart två månader. Ungefär.
HELENA, Mjölbys drottning, skickade boken "Manligt" som sommarpresentlektyr. Jag läser i den då och då: "Bekymra dig inte över vad folk tänker om dig -- de funderar mest över, vad du tänker om dem."
ÅSSÅ en modern klassiker: "Johan: Usch vad bensinen har blivit dyr. Bo: "Ja, men det drabbar inte mig för jag tankar alltid för 300 kr."

S, MP OCH V åker tåg och visar upp sig själva och sin politik. I går presenterade trion ett riktigt bra förslag till ny investeringspolitik. På andra sidan sommaren ligger en lååååååååång valrörelse och väntar. Om ett år sprängs kommun- och landstingssektorn sönder av de sparkrav som högeralliansens ickepolitik tvingar fram.
OBSERVER -- kul att du tittar in igen. Var ett tag sen sist. Ge dig tillkänna ska jag bjuda dig på en fika i Café Ateljé Södergården utanför Kisa. Innan vi ses där kan du kolla bloggen http://johannascafe.bloggspace.se

1 kommentar:

Tomten sa...

Alla sover i enslig stuga...endast Tobbe är vaken