tisdag 23 juni 2009

MIDNATT passerad, dagen är tisdag. Ägnade del av kvällen åt att tvätta bilen, inklusive motortvätt (fuskvarianten). I morron, dvs idag tisdag, färdas Frugan och jag den välbekanta sträckan till US. I övrigt flyter det på, lite halvknackigt så där, och bättre ska det inte va. TV4-Nyheterna rapporterade att 17 av 21 landsting har så stora ekonomiska problem att uppsägningar framstår som ett måste. Den beska verkligheten hinner ifatt landstingen och kommunerna i höst, då väntar värsta varselvågen såvida inte regeringen fattar att den måste gå in med tillfälliga medel för att hejda den mest massiva uppsägningsvågen. Men vem tror att regeringen är så insiktsfull?
SKICKA MAUD OLOFSSON till Iran och låt henne kritisera deras tokfan till president, sen slipper vi henne ett tag.
NÄSTA VECKA: Politikerveckan på Gotland. Jävla trams. Jag har aldrig besökt spektaklet, kommer aldrig att göra, men till Kutens Bensin ska jag bege mig, innan Gotland sjunker.
INGEMAR GÖRANSSON kommenterar i inlägget om The Rose. Läs gärna hans blogg --- klicka på hans kommentar nedan.
GONATT.

14 kommentarer:

Björn sa...

Läste i Corren att stadskärneexploaterare Demirok erbjuds jobb hos CNN Turkiet.
Jag lämnar gärna rekommendationer och tar även med P Lindvall, om dom är intresserade, vilket dom borde va´. Äpplet faller inte långt från päronträdet.

Anna L Fabet sa...

Det tar på (skriv)krafterna att fira midsommar tydligen.

Robert L sa...

Anna L Fabet, jag är säker att många gör som jag, besöker hemsidan utan att kommentera.

A L F sa...

Tur att inte alla gör det, för då hade vi snart ingen hemsida.
Dialog är ju klart bättre än monolog.

Rolf sa...

Under mina turnerande år som
trum-petare(trummis), har jag ofta undrat över varför många musiker, gillar de flesta sorters frukt.
Jag tror att jag äntligen kommit på svaret - Det måste va´för att dom kan skalan, vad tror Ni?

Gourmét sa...

Färskpotatis går att skala men blir ingen bra raggmunk. Därför har Kasken fläskfilé med kantarellsås idag och det går inte heller av för hackor/palsternackor.
Det går inte lika bra med selleri.

Gourmand? sa...

Det blev bräckt änka med skägg till lunch, då den hetsade grävlingen med bajsinäsansås var slut.

Inger sa...

Elvis bor i Bellingham!! Såg igår en röd Honda med plåt som sa "Presley" framför mig i trafiken på Woburn Avenue. Men varför körde han en Honda? Borde det inte ha varit en Cadilac?

observer sa...

Jag noterar åter att Torbjörn Gustavssons pinsamma blogg går på tomgång. Huruvuda det är verkliga personer eller han själv som står för kommentarerna torde var och en räkna ut på egen hand.
Det bästa med Corren är de tidningar som utges under sommaren, då T Gustavsson har semester.

rolf sa...

Observer, jag hade hoppats på att du också hade semester, men man kan inte bli bönhörd jämt.
Jag tror att du är nån annan obstinat jävel, som gör allt för att få fart på bloggen, med dina osmakliga inlägg och ändamålet helgar medlen som bekant.

Monica sa...

Kan vi inte lägga in "OBSERVER" på US för OBSERVATION,
men det är väl slöseri,
nu när det är semester och dåligt med personal.
En del av den ordinarie personal som har semester nu känner sig tvungna att skaffa kontantmobiltelefon eller säga att de festat för att inte kunna beordras in att jobba.
Sjukt va???
Men VI har ju själva röstat fram Alliansen, så varför klaga
Sov gott!

Jessi sa...

Kan du inte komma hit och tvätta min bil oxå? Skulle nog behöva lite vax med...

Gourmand sa...

oBServer, ligger inte BS i Vadstena?
Hur som helst, idag har grabben namnsdag och jag tänkte bjuda på
rökt uggla med råttmousse. Det är väl mat för en viking, så säg!

Bloggserver sa...

På byxfronten intet nött.