måndag 8 juni 2009

KOLLA POKALEN: Jonas Ivansson, Skänninge, hade inga problem alls med att bärga förstaplatsen i Gräsklippar-Rallyt i Skänninge på Nationaldagen. Jonas morsa Mia mejlar och berättar att han han plockade ihop sin vässade turboklippare fasligt snabbt. Tack vare gokartmotorn gick det så snabbt att han hängde som en tvättlina efter klipparn.

FÖRSTAPRIS: Stilig pokal och grann Volvo-mössa, fast den har han inte på sig här eftersom det regnade och han inte ville blöta ner den. Nu sitter den dock på hedersplats på väggen som pryds av en Elvis-flagga. Läs mer på www.rallybilden.se (utställningar)

PS -- Om du befinner dig på de asfalterade småvägarna kring Skänninge och undrar över alla gummiavtryck och burnout-märken i asfalten så heter svaret Jonas och hans polare. Plus jag. Jävlar så långa de blir i fejset när jag lägger av värsta burnouten med min 850. När Tobbe gasar står Jonas BMW stilla.

6 kommentarer:

Kisamicke sa...

Hmmm.. Ta det lite försiktigt du Tobbe, tänk på drivknutarna :-)

Picko Troberg sa...

eller drivknuttarna

Jonas Ivansson sa...

det stod traktor på kepsen ja fick, inte volvo, fast det är ju nästan samma sak haha ;)
/Jonas

Monica sa...

På tal om priser.
Så finns det faktiskt frågetävlingar där det delas ut finfina priser.
Just nu njuter jag av mitt pris från ”Fredagsfrågan”
nämligen ELVIS PRESLEY.
Tack Torbjörn och Torbjörn.

Benny Johansson sa...

Volvo ÄR traktor
bra sagt

MAMMA MIA sa...

Fina priser man kan få i fredags-frågan. Satt i går kväll och kollade lite i den enormt fina ELVIS-boken som jag vann. Den kommer att ta minst ett halvår att plöja igenom. TUSEN TACK!