tisdag 30 juni 2009

HELENA, Queen of Mjölby, mejlar och frågar nästan upprört om jag inte tillfrågats att följa med till Gotland för Correns räkning.
SVAR NEJ. Jag tillbringar mesta delen av veckan på redaktionen i Kisa, fast idag tvingas jag framsläpa min taffliga lekamen på redaktionen i Linköping.
RISTO OCH EIVOR frågar varför jag inte vrajtar krönikor den här veckan. Det beror på att Corren krymper sidantalet under sommaren. Inget konstigt med det, så gör alla papers.
IDAG NÄRINGSMINISTER OLOFSSON på grönbete i Almedalen i Gotland. Det finns tillfällen då jag gläds mer än vanligt åt att slippa spektaklet. Läs förresten Katrine Kielos krönika på Aftonbladets ledarsida idag. Kielos är nästan alltid läsvärd.
BILDEN ILLUSTRERAR sommaren och det faktum att fler och fler drabbas när lågkonjunkturens käftar slår igen. Tjejen på bilden har inte ens råd att köpa nya, hela jeans.

4 kommentarer:

Helena sa...

Inte "nästan" upprört - utan jag är upprörd !
Skickade kopia av mitt mail till Ola S. Vet inte om han läser den, för jag fick tillbaka att han är frånvarande/semester.
Oftast på en tidning -borgerlig eller socialdemokratisk finns det bara en sida så att säga. Men Corren har ju möjlighet med båda.

Ola me´fiola sa...

Ja Corren har ju flera sidor, annars skulle det bli ett reklamblad.

Gouse sa...

Welcome drive in, passade bättre intill den här bilden.
YCDBSOYA

Reklambladet sa...

Humor, humor