torsdag 4 juni 2009

PREMIÄRKVÄLLEN avverkad, med The Hub Caps på scenen och i toppform. Trots knepiga svåra yttre omständigheter -- som kyla och blåst. Men Summertime blues satt som alltid och skingrade moln och kyla och frost och fan vet allt.

JONAS HOLMBERG, sångaren, är jag skyldig ett stort tack. Han överräckte mig den väst han tidigare utlovat. Satt bra på hemvägen till Kisa. I den västen fryser aldrig Tobbe.

TRÄFFADE många bekanta ansikten. Mia, Bettan, Albert, Motor-Tord, med flera med flera --- plus Martin och Bolling, förstås, Jag och mina skolkompisar hade som alltid mycket att ventilera. Bilden togs av Anders Blom, honom såg jag inte men han var bevisligen där. Konstigt förresten --- nostalgikvällarna har tur med vädret, Även om det var halvtaskigt i går kväll så var vädret vida bättre i Vadstena än i övriga Östergötland. Skyll dig själv, KisaMicke, som valde konferens i stället. Fast han var visst beordrad av arbetsgivarn.

TILL HELGEN lirar The Hub Caps tillsammans med The Refreshments. Den spelningen blir nåt Xtra.

8 kommentarer:

Anders B sa...

131 bilder går nu att hitta här:

http://duckflower.blogg.se/2009/june/131-bilder-fran-vadstena-2009-06-03.html

Rolf sa...

Var spelar dom tillsammans med Refreshments?

Helena sa...

Vretstorp på lördag.

Rolf sa...

Å var är Vretstorp?

Risto sa...

Geografi, Roffe. Nånstans uppåt Örebro.

Rolf sa...

Det låter ju uttömmande.

GPSen sa...

Hallsberg.

Lokförar´n sa...

Bor inte Knut i Hallsberg? Jag har i alla fall hört om en Knut där.