fredag 5 juni 2009

I DAG öppnar Johanna caféet utanför Kisa. Bättre öppningsväder har hon säkert önskat sig, men vadå.... snart kommer solen, igen. Den här veckan har hon och Kristina ägnat åt förberedelser, plus några kvällsbokningar. Tobbe Farsa har städat och inrett en nostalgihörna.
I GÅR torsdag ringde Kjelle Dögrävare på mobilen för att tipsa om en kommande stå upp-kväll. "Jag har ringt Corren men det är aldrig nån som svarar."
SÅ SA FLERA jag större på senare. Å visst är det fantastiskt. Informations- och medieföretaget byter telefonsystem och inget funkar. Jo, folk på Correns redaktioner kan ringa ut, men ingen kan ringa in --- för att till exempel tipsa om saker och ting. Det nya systemet är en logisk konsekvens av NTs köp av Corren. Alla företag i NT-koncernen ska ha samma telefonsystem, skit samma om det funkar eller inte.
MIG KOMMER ni aldrig mer att nå på Correns nummer. Det var utbildning måndag och tisdag, ingen av dom jag snackat med fattade ett smack, och eftersom jag är ledig och inte fått nån utbildning slipper jag telefonen i fortsättningen, i evighet, amen. Skönt. Fast på mobilen kan ni ju alltid ringa. Bloggens eventuella läsare är alltid välkomna att ringa, när som helst, var som helst, hur som helst.
BILDEN: Marita, caféets tidigare innehavare, passas upp av Johanna. När jag skurade golvet i går ringde Frugan och gav order om att Oskar, labradoren, måste köras till veterinären. Bara att ge sig iväg. Men det verkar inte va nåt större fel. Så fort Oskar får syn på mig och får sig lite Frolic så blir allt bra igen. Jag har en sån inverkan på hundar, katter, mördarsniglar och kvinnor.
NU TESTADE jag att ringa mitt egen Corren-nummer. Hänvisningston. Och när jag ringer Correns 0494-nummer får jag tills var att numret upphört. Inte en stavelse eller försök till hänvisning. Vad gör Kindabor som vill tipsa i såna lägen ---- ringer KindaPosten förstås.

11 kommentarer:

Rolf sa...

Ingen helgbilaga och inga korsord. Ingen spalt från Tobbe på flera dagar och INGEN fredagsfråga. Vad är det som (inte) händer?
Återkommer med en nationaldagsfråga i morgon och en svår, Monica.
Det här med NT var ingen bra idé, på många sätt. Kommer du nästa lördag Tobbe?

Rolf sa...

Kunde inte hålla mig och söker därför en tennisspelare.
Han har spelat 26 Davis Cup matcher och även tränat en som hade problem med skiftnyckeln.
Han har namnsdag den 17 januari.
100 år innan han föds benådas en känd brottsling från livstids fästning av kungen, pga sin kokkonst.
Han föds nog med tangorabatt.
När han dör fryser 250 personer ihjäl i USA och en OS medalj i boxning utdelas, 30 år efter att matchen gick. Då så!

Monica sa...

Johanna ser såå glad och positiv ut så jag tror och hoppas att det kommer att gå jättebra för henne, även om det regnar.

Svaret på Rolfs fråga är Karl Howell Behr.
Tjuven Lasse-Maja tar plats som kökspojke hos en kronofogde!!!!

Nu Rolf är det väl snart dags att jag får en vinst (förutom äran)Tex. två biljetter till ”Kanalkungens hemlighet” Eller hur?

Rolf sa...

Jag vet så mycket att vi ska lotta ut biobiljetter i LinköpingsPosten så småningom. Jag ska se vad jag kan göra. Du är inne på rätt spår med Lasse-Maja men tennisspelarens namn är fel. Namnsdag 17 jan för ett av namnen. Fortsätt gnugga knölarna, när Ni skalar färskpotatisen...återkommer!

Monica sa...

Gu vicket slarvfel! Det blir så när man har för bråttom.
Dä ä ju Karl "Kalle" Schröder född Karl Kristian Anton Schröder och han tränade Lennart Bergelin.
Det låter bra med utlottning, då finns det en liten chans i alla fulla fall.

Rolf sa...

Nu skräder hon orden, klart det var
Schröder. Du är duktig du. Ska se vad jag kan göra med biobiljetterna så småningom.
Får se om jag snickrar till en ännu svårare under dagen.
Just nu städar man sig gul och blå på nationaldagen. Fick också köpa Aftonbladet för att få ett korsord, när Corren uteblev. Ha de!

Jessi sa...

Jag tror att caféet kommer gå finfint! Fika kan man göra i alla väder vettu...;)
Cruising i Lisch ikväll, massa bilar i omlopp här.

Erik den läspe o halte sa...

Hallå alla dögrävare,nekrofiler,makaronikrökare, homofober och annat löst folk. Här kommer en passande fråga på vår nationaldag och som har med vår flagga att skaffa.
Jag söker en konung. Han dog inte knall och fall, utan möjligen knull och full och hans baneman firar namnsdag runt surströmmingspremiären. Han slog inte Knut på snoppen när han gifte sig med kvinnan som har sin namnsdag i fruntimmersveckan.
800 år efter hans död når Richterskalan sin högsta nivå någonsin och en kvinna som firar namnsdag den 9 sept tar ett omtalat dopp. Djävligt många namnsdagar på en gång

EDLH sa...

Monica då!

Monica sa...

OK, då!
Erik Jedvardsson (den helige)
Gift med Kristina.
Far till Knut Eriksson.
Mördad av Magnus Henriksson.
Chile och Anita Ekberg 1960.
Surströmmingspremiären är den tredje torsdagen i augusti
Och torsdag 27/8 så har Rolf namnsdag

Rolf sa...

Tack Monica...RÄTT IGEN. Jag vet inte vad man ska hitta på för att vilseleda dig. Ska iväg och lyssna på Gösta Linderholm i Norsholm och handla kött och hoppas att regnet håller sig borta. Brittas restaurang, river han nog av för Britta. Salve amice!