tisdag 8 mars 2011

Det doftar vår. Lite försiktigt så där. Frugan och jag käkade på Blå Hästen. Jag bjöd så klart. Först efteråt kom jag på att det är internationella kvinnodagen. Finns internationella mansdagen?
Regeringens utförsäkringspolitik får Inger att gå i taket (se kommentar nedan). Undrar hur länge det dröjer innan en majoritet av väljarna upptäcker vad Inger upptäckte för länge sen? Är majoriteten av den arbetande befolkningen så enfaldigt ynklig att den låter sig mutas med jobbskatteavdrag och skiter i allting annat?
J Holmberg och Kalle Censur har uppmärksammat att papperstidningen Corren och corren.se aldrig puffar för/hänvisar till mina krönikor. Så är det och så förblir det, men jag störs inte eftersom jag vet att jag trots frånvaron av hänvisningar har ganska många läsare.
Svårt cancersjuka som nekas ersättning från Utförsäkringskassan --- hur många exempel krävs för att folk ska reagera på allvar?
Rolf mejlade en omgång satans kuliga historier, men inte fan går det att kopiera dem å lägga in dom här.
HV torskade mot AIK. Hade det på känn. Jag håller på HV men visst är det härligt med ett uppstickargäng som dömts ut på förhand och som går från klarhet till klarhet. Men att fixa HV i en svit på bäst av sju matcher.... nä, det tror jag inte.
Jag gjorde en målvaktsklubba i träslöjden. Agerade omutlig keeper när vi lirade på isen där hyreskåkarna i kvarteret Hertigen i Vadstena nu breder ut sig. Klubban försvann, minns inte när, jävligt synd. Sen blev det fotboll i IK Wasa. Brytningssäker back, enligt lokaltidningen. Sen följde en karriär som boxare. Imponerande rak vänster, skrev lokaltidningen. Ångrar fortfarande att jag inte blev professionell fighter.

3 kommentarer:

Inger sa...

Internationella mansdagarna finns allt.Alla dagar utom den 8 mars.

bibbi vitamin sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv, bra Inger!!

Anonym sa...

Wasa suger pinsamt lag....