torsdag 10 mars 2011

God förmiddag. Skrivit klart tredje artiklen om Madde i Skännninge som bygger Vw-Roadster. Härlig tjej, härlig kärra. Skrivit motorkrönika till fredagstidningen. Kommit på: Att jag blir halvsjuk så fort jag sätter skanken inom Correns domäner. Knepigt. Men bättre känns det nu, kanske för att jag sitter på Kisaredaktionen.
Kiitos för namnsdagshälsningar. Jerker Hallenberg på Corren bjöd Presleydenten på kaffe med tilltugg på ettermiddan. Jerker propsade på att jag skulle ta bulle eller wienerbröd men jag var ståndaktigare än en karl på en 1800-talsbordell i Vilda Västern och valde skorpa som tilltugg.
Nu FredagsFrågan.
Ingemar Göransson hämtade i går 800 exemplar av sin bok. Kom i håg: ABF, Linköping, måndag, 17.00.

1 kommentar:

Rolf sa...

Håkan Juholt eller Knut Hjohåla. Jag vet inte vem någon av dom är. Vet du Tobbe?
Oväntat och dåligt val tycker jag.
Veronica, var är din blåa hatt sjöng Cornelis. Var det fel färg på hatten månntro? Någon snodde hennes strumpeband också, så en sexskandal låg kanske på lut.
Känner just nu ingen tilltro till någon resning i ärendet. S får ingen skjuts av detta.