söndag 27 mars 2011

UNDRAR JUST hur Oskar klarat sig utan mig i snart tre dar. Sitter på Corren i Linköping just nu, väntar på Kustpilens avgång, sen blir det promenix å snack med Oskar.
NYTTIGT att träffa rörelsefolk från hela landet. Stötte på flera som var aktiva tillsammans med mig i Fabriksarbetareförbundet. De harvar på, och jag imponeras av deras oförtröttligt envetna arbete. En är rejält aktiv i IF Metall och av honom fick jag en del intressant information inför IF Metalls kongress i juni.
HÅKAN JUHOLT tände kongressen och det aktiva partifolket --- nu gäller det att distrikts- och lokalorganisationerna hakar på, och tar till sig det där Juholt sa om att "vi är medborgarnas företrädare".
INTE BARA borgerliga ledarsidor gnäller å gnölar efter Juholts tal. Aftonbladets ledarsida verkar inte veta vad den ska tycka och tycks leva i tron att S med Juholt som ledare ska förvandlas till nån slags Åsa Nisse-socialdemokrati. Knepigt folk, de där ledarskribenterna i Stockholm. Mycket beror på att de inte kan hantera att någon utanför storstadsetablissemanget tar över. Håkan Juholt nämnde den aspekten när jag talade Elvis med honom.
NU till tåget. Extra Frolictilldelning väntar Oskar.

Inga kommentarer: