onsdag 9 mars 2011

Dricker kaffe på redaktionen i Tråkköping som på fredag förvandlas till Rockköping. JW !!!!!!! Snart vidare till Grindgatan för snack hos f d fackligt och politiskt aktiva sossar.
Torbjörn har namnsdag i dag. Tors björn. Stiligt namn. Poppis på 50- och 60-talen, idag mindre poppis. Passar förstås inte i marknadsliberalismens trånga Sverige.
Ingemar E L Göranssons bok om arbetarrörelsen släpps på måndag. Plats: ABF, Linköping. Författaren, Kommunals Maj Karlsson och jag resonerar om boken och dess tema. Som jag skrivit tidigare har jag läst korrektur på boken, som kommer vid exakt rätt tidpunkt. Idag toppar den nyheterna på aftonbladet.se --- mycket kretsar kring Ingemars intervju med Håkan Juholt. Som sagt: Boka släpps vid exakt rätt tidpunkt.
På American Sixties Radio just nu: Searchin´ med Del Shannon. Det är väl det sossarna gör just nu. Söker.

3 kommentarer:

Marx sa...

Hur orkar man läsa en bok om arbetarrörelsen, ofattbart.
Då läser jag hellre Idioten av Dostojevskij igen.

Inger sa...

Grattis Torbjörn,på namnsdagen!
Torleif,vad det inte hans band som spelade på dansbanan i Täfteå,som gick på T.V igår?Ja,jag vet inte så noga,dansband o jag............
Men på fredag vet jag!!
Cloetta center o JERRY!Kan det bli bättre?
Täfteå kan slänga sej i väggen!
Jerry Williams,den bäste,är en gåva till människan.
I det här fallet en gåva från väninnan till mej på min födelsedag.
Snacka om lyxiga presenter!

Torbjörn sa...

Härligt, Inger, vi kanske ses.