torsdag 31 mars 2011

FRAJDÄJJFRÖGAN CÖRREN

Vem är pinuppan som föddes samma år som USAs 29e president tillträdde och som spelade in sin första film, en western, när fyra år återstod av andra världskriget? Hon gjorde sig bra i höstacken och var en ikon i soldaternas ögon. Aktiv på scenen t o m 1970-talet, hängiven republikan som slogs för utsatta barns rättigheter. Förekom aldrig i en Tarzanfilm, fast det kan man ju tro.
Att vinna: Sten Berglinds bok Filmbilar (suverän!), bröderna Coens " O brother, where artthou?" (dvd, suverän!) samt 5 Corren-Triss.
Svar senast måndag kl 15.01, torbjorn.gustavsson@corren.se, Torbjörn Gustavsson, Corren, Stora torget 5, 590 37 Kisa, meddelande Facebook, sms 0708 280609.

10 kommentarer:

Bettans krypin sa...

hmmm, inte Marilyn, inte Debra Paget, inte Betty Page, jag letar på:)

Kurt R sa...

Det borde inte vara nåt rissel att hitta henne.

Robert Hammar sa...

Tack för en bra krönika om Electrolux i Corren i dag, det är lätt att glömma hur viktigt det varit för Motala.
Du kan väl lägga in den här också, det är lättare att hänvisa till bloggen.

Inger sa...

Nu tar jag en paus från Påskköttbullesteket och ser om jag kan Googla fram en av filmvärldens
pinuppor.Dom var ju ett gäng!

Rolf sa...

Inger, har du kommit på vems köttbullar Tobbe är ute efter?

Inger sa...

Näe Rolf,jag vet inte vems köttbullar Tobbe frågar efter.Jag vet bara att det är inte mina!

Rolf sa...

Hur många pinuppor föddes det året Tobbe är ute efter?

Rolf sa...

Dom kanske var hårdare på den tiden, mindre ströbröd el dyl.

Inger sa...

Kvällen är sen,jobbet har fått mycket av min tid den här helgen.
Glädjen är stor när man blir inringd och önskad att närvara!

Mina barn o barnbarn säger att jag har världens bästa köttbullar!
DET DU ROLF!!!

Rolf sa...

Svaret på min LF, lever verkligen upp till titeln PINNEN UPP; John Holmes. Jag tror att han gillade köttbullar, innanlår och skinka.