lördag 5 mars 2011

LADY LEONA, Frugans högfärdskatt, finner sig tillrätta vid de nyanlända Elvis-skivorna. Ingen FredagsFråga men flera har svarat likafan. Kid blev så till sig att han var på vippen att sjunka ner i kolsvart depression, alltså fick han en FredagsFråga -- som hans fruga löste, eller om det var han själv. Fan vet. Triss blir det hursomhelst. Vet inte vems namn jag ska skriva på kuvärtet. Kuvärt med ä = gammelstavning. Visst är det snyggare än kuvert? Det heter ju kuvär. Vem fan säger kuver.
BERITH måste ha hittat en gammal fråga. Hon svarar 1982. Trisslott blir det hursomhelst.
ROLF laddar inför Italienresa. Är Berlusconi medveten om var Rolf knegar? Apropå kåtbocken Berlusconi så verkar han ha fullt upp med att distansera sig från Khadaffi eller Gaddafi eller Khadafi eller hur namnet nu ska stavas. Å Bildt kommer undan kritik, jävlar om utrikesministern varit sosse å blamerat sig med uttalanden som att vi ska inte välja sida, stabilitet är viktigast.
AV FLERA mejl förstår jag att flera alliansare som anser att Corren bör säga upp bekantskapen med Gustafsson läser även bloggen. Hur är ni skapta? Men, det är klart, så snygg och allvetande som jag är så kan ni inte slita er.
I MORRN , dvs idag, blir det Selma och Wilhelm. Barnbarnslördag. Hade egentligen planerat för två åkningar till soptippen. I eftermiddags upptäckte jag att jag tagit fel på dag. Tippen är öppen lördagar jämna veckor, inte ojämna som jag trodde.
BPs ordförande Carl-Henric Svanberg, han som tänker på "the small people", får en miljon svenska kronor för "flytten till England". Skit ner dig, Svanberg.
Trodde jag skulle få FBIs dokument om Elvis idag. Det sket sig. Hela kvällen förstörd. Nu ska jag läsa vidare om Kinas historia. Året är 1921.
Goodnight sweethearts goodnight.

21 kommentarer:

Inger sa...

Alliansarna, som tycker så illa om dej Tobbe och ändå smygläser bloggen,är väl antagligen s.k masochister? Istället för att skära sej.............
Eller är det så enkelt att dom beundrar dej i hemlighet?

Ja, hade det varit höst hade jag också brutit ihop för den uteblivna Fredagsfrågan.Men den annalkande våren hindrar mej att sjunka ner i depressionsträsket.

Nu blir det promenad solen. Det är ett underbart förvårsväder idag!Tid att njuta av!

Rolf sa...

En sadist och masochist träffades.
-Slå mej säger masochisten
-Näe säger sadisten.
Det har rått rått väder en längre tid men nu har det blitt blitt. Såna här dagar kan man inte Kalla Kalla, dom borde heta heta.
Kalla 4:a, måste vara kräklornas fel igen.
Igår kom en kompis från Tyskland till mig. Han hade med sin en 12-åring och en 17-åring, från den gamla familjen Pulteney. Efter att ha sugit och läppjat på 12-åringen gick vi raskt över på 17-åringen. Föredrar lite mognare åldrar. 17 åringen var ganska trång ändå men satt fint.
Jag ska testa henne lite senare under kvällen och se om hon mognat ytterligare.
Går just nu och klurar på en LF och jag lutar åt en filmfråga.

Rolf sa...

Läser på om Toscana, Pisa, Florens och Chiantis vingårdar, så man inte går vilse. 21 mars bär det av och jag ska leta Elvissouvenirer åt Tobbe där också.
Nu dax för en FF=filmfråga.
Året filmen har premiär dansade Ulf i kjol och hade det varit samma år som huvudrollsinnehavaren föddes, hade han nog dansat charleston. Premiäråret firade sossarna ett jubileum och en sångerska med färg Beth föddes.
Året huvudrollsinnehavaren föddes blev det dyrare att åka bil och det var trångt på Stockholms central.
Charlie´s farsa hade en roll och en skådis var drogpåverkad hela tiden sägs det. Det är inte "Never say never" men ändå var superskurken på plats men inte Al Pacino. 40 miljoner kostade kalaset för att få några Oscars.
Jag såg i mina samlinger att jag hade ett par filmer av Göta kanal 3 kvar. Så det får bli priset, som kan hämtas hos Tobbe nästa vecka. Det finns väl någon som inte sett filmen än.
Jag kommer att dra en vinnare om det kommer flera förslag. Det blir väl en kamp mellan Monica och Inger, kan jag tro. Ni får väl ge bort filmen, om Ni sett den redan.
Lycka till!

Rolf sa...

Så pigg jag är. Kanjang så kan jag.
Nu kramar jag 17-åringen från Skottland. Hon har tydligen slutat röka, för hon luktar inte rök, vilket jag hade hoppats på.
Kroppen är ganska svulstig men den tolvåriga släktingen är likadan. Den gamla familjen Pulteney är i alla fall en trevlig bekantskap.
FF var väl enkel, eller hur?
Ni får väl ta andra chansen ikväll annars.

Rolf sa...

Har precis monterat en toarulle från Lambi med verser på.
Den bästa vi haft, för den ligger så dikt an.
För Er som gillar att läsa på toan, så är den skitbra. Man sitter länge kan jag säga.

Inger sa...

En Oskar för bästa foto och en för bästa ljud fick APOCALYPSE ,med Marlon Brando och Martin Sheen(den drogpåverkade)i huvudrollerna.
Premiär 1979.
Är det den?
Och Rolf!Tutta inte för mycke på ungdomarna (tuta menar jag).Det kan komma surt efter.

Rolf sa...

Tutta/tuta vad menar du? Förstår inget. Menar du mina minderåriga förbindelser?
Hoppas på flera svar innan jag lämnar svaret.
Just ätit smulor från den rike mannens bord dvs mitt eget.
Vi spelade kort igår, sekvens och beställde hem kinamat och det blev massor över.(fläskfilén finns kvar)
Nyss sa frugan att vi har 5 minuter på oss, innan sista chansen börjar. Jag svarade då att om 5 minuter har vi inget på oss.
Så får det bli. Har du hittat LKPG än Inger?

Inger sa...

Det är klart Rolf, att jag menar dina närmanden på dom Skottska töserna av Fam.Pulteney.
Dom måste du hantera varsamt,dom vinner ju på att bli äldre. För det kan man bli lite avis,som barnbarnen säger.
Men du glömmer dom töserna, när du kommer till Toscana och Chiantis, för VINET!Härligt! Å så blev man lite avis igen!

Anonym sa...

Lönnå från Sångsvall, Oh my god.
Tore Skogman, rött hår o glest mellan tänderna. Eller glest hår och rött mellan tänderna, Pernilla Andersson blont hår o glest mellan tänderna.
Shirleys änglar borde fått vingar och gått vidare och även första låten ala Abba, som jag redan glömt namnet på. Så bra var den. Varga, så djävla läcker,man tappar andan.
-Vad gör du?
-Målar änglar
-Vad för änglar?
-Små jävlar

Anonym sa...

Inte anonym, för brått igen.

Rebecka sa...

Rolf med andra ord.

Rolf sa...

Inger, Monica har lämnat svar via facebook på FF. Hoppas att få in några fler svar under morgondagen. Jag återkommer.
Ja Rebecka, Rolf alltså!

Rolf sa...

Kärt barn har många namn, Gadaffi!
Laddar just nu upp inför vasaloppet i morgon. 07.30 en termos med kaffe och nyvallade mackor. Det kan bli jobbigt efter alla tävlingar i VM, men man står ut med alla spurtpriser. Det är mänskligt att fela, som dalmasen sa. Jag tror att Mora-Nisse vinner. Vad tror Ni?
Gustav Vasa har redan vunnit tävlingen 1521 och med en stav dessutom (ingen kräkla)

Monica sa...

Rolf! Nu borde du få en hel massa med svar på LF och Inger, jag skickade mitt svar till Rolf en minut efter dig. Så vi satt tydligen och kämpade med frågan samtidigt.
Nu bär dert iväg till em-dans i Folkungaskolan

Rolf sa...

Monica EM? Jag trodde du var klar för VM, vid det här laget.

Rolf sa...

Först Vasaloppet och sen en mil på motionscykeln och avslutar med 5 milen, så trött man blir.

Rolf sa...

Jag räknar inte med flera svar och Apocalypse är helt rätt.
Frugan drog en lott med Era namn på och Inger vann den här gången.
Jag lämnar in filmen till Tobbe på Corren i morgon, så kan du hämta den när det passar och när Tobbe är på plats.
Var den för lätt igen?

Inger sa...

Så trevligt.Tack för det!
Nej ,det var inte för lätt,för hade jag inte kommit ihåg att det var Ulf Adelsson, som dansade i bastkjol,då hade jag inte hittat rätt.Allt är ju en fråga om vad man har sparat i bakhuvudet,eller hur?
Men man lär sej ju en del också.Nu vet jag ju tex.att Sheen Beth Moore,alias Pink är född 1979.Och Mari Picasso också för den delen.På tal om färg alltså.
Får väl pallra mej in till staaan en dag då.Så får man se om Tobbe står i dörren till Corren och sjunger:KOM NU FRAM O HÄMTA PRISET.

Monica sa...

GRATTIS till vinsten Inger!

Inger sa...

Har i kväll sett "Time out" i 4:an. Alltid småroligt,ett bra alternativ som avslutning på helgens T.V program.Det är väl bra att man får sej ett gott skratt före sänggåendet?
Tidigare ikväll i "Landet Runt",gavs ett reportage om ett företag på Västkusten,som utvinner ett föryngringsämne ur tuppkammar!Man sprutar in lite av ämnet, i rynkorna i facet, och VIPS är man 10 år yngre!
Vi har inte bestämt nå`t särskild semestermål till sommaren,men Västkusten är ju aldrig fel.Strömstad tex.
Grannen har en tupp med en stor präktig kam.
Eller hade...........

Rolf sa...

Inger, filmen är på plats. Jag skrattar mest o bäst åt 2½ män.
Om man sprutar in för mycket, kanske man börjar gala, men vad gör man inte för att bli av med några rynkor.