fredag 11 mars 2011

INGER, alltid så klok, formulerar det förträffligt i en kommentar här nedan: Håkan Juholt är en riktig sosse. Just så känns han. Jag blev nästan uppspelt när jag hörde honom på presskonferensen. Jämlikhet. Social demokrati. Det kanske inte är kört ändå.
Å i kväll Jerry Williams. Avfärd om drygt en timma. Inte många svenska artister som fyller hallarna numera. JW är en.
Dax för hemfärd. Måste ut med doggen. Sen badda i lite extra mycket brylkräm till Jerrys och rock´n´rollens ära.

10 kommentarer:

Rolf sa...

Kompromiss var ordet. Tror du griper efter halmstrån. Hälsa Jerka.

Inger sa...

Varit hemma en stund och begrundat kvällens begivenhet.
En Jerry Williams i sitt esse,en artist som gör allt för att leverera sitt bästa!Han är otrolig den grabben! Synd bara att han sparade alla dom "största"låtarna till sist.Det var ju då publiken vaknade!
En äldre dam for upp och skrek:JAG ÄLSKAR DEJ JERRY!Det var inte jag!
Jag såg inte Tobbe där, men jag kände brylkrämsdoften!

Rolf sa...

En bra antikrunda alltså.
Nu till min LF. Söker en sångare och skådespelare.
100 år innan han föds, var ett skottår.Han föds även ett skottår. Idrottare drack Ramlösa och även Peter var nykter och en amerikansk president avlider.
Året han föds var Kurt otrogen.
Han blev 37 år, 7 månader och 6 dgr. Av ett av hans namn att döma var han strålande och ibland osynlig, mattesnille? Han spelade flera instrument och 1965 delade han säng med sin dåvarande fru, en känd sångerska, som faktiskt ljög en del. NOG!

Monica sa...

Svar på LF: "Bobby Darin", Walden Robert Perciville Cassotto, född 14 maj 1936, död 20 december 1973

Rolf sa...

3 timmar och 40 min tog det och så kom rätt svar från Monica.Du kanske inte använt så mycket tid ens.
Är du hur duktig som helst, eller är mina LF för lätta?
Jag blir stum av beundran.
Jag måste bli klurigare framöver.
Just löst melodikrysset på nätet, för barnbarnen gick nyss. Nu är det hockey och MF final på programmet och en köttfärslimpa lurar i lergrytan. Frun tar en slummer, eftersom hon gick upp 5 i morse med bb. Jag fick kokta ägg med körsbärstomater i, istället för gulan. Rackarn´s ungar.
Karaoken gick varm när ungarna sjöng Ida´s sommarvisa m fl.
Har inte fått svar av Tobbe på FF.
Jag kanske hoppades på för mycket.
Hoppet är det sista som överger en, sägs det. Nya klurigheter på gång till LKPG/NKPG för mars och över 100 svar kom in på frågorna i februari. In fidem!

Rolf sa...

En bonusfråga/gåta till alla snabbtänkta som Monica m fl.
Vad är det för skillnad på andakt och andjakt?

Monica sa...

Svaret med bild finns här: www.corren.se/mer-pa-corren/lasarbilder/default.aspx?interval=last...

I första fallet knäpper man händer, i andra fallet knäpper man änder.

Bubka sa...

Kunde väl ana att Monica högg som en kobra, även på den här gåtan.
EbboT har jag inte hört ett ord ifrån. Han ligger väl i koma och doftar brylcreme, sedan Jerka hypnotiserade honom igår. Att inte svara på FF är ju höjden av slöhet. Han kanske dansar limbo om ribban ligger på 5,06 och då borde ävan han komma under. Stavningen klarar han väl ändå.

Inger sa...

Synd att inte "The Playtones"vann ikväll! Eric Saade kunde lika gärna sjungit "Manboy" en gång till.Det är klippt samma låt!
I går Jerry Williams live.
I eftermiddag Peter Apelgren i repris(på spåret)!Två,på sitt sätt,underhållare och glädjespridare.

Det är väl klart Rolf, att det är Monika som är hur duktig som helst!Inte beror det på att dina frågor är för lätta!
DOM ÄR INTE LÄTTA!
Du vet väl:KVINNOR KAN!

Rolf sa...

Vad var det jag Saade?