måndag 17 oktober 2011

FredagsFrågan före datorisering och internet: Så många kuvert det hade blivit. Minns första gången jag knackade in mig på nätet. Kändes lite halvstort. När det var? 96/97 nån gång. Bland det första jag sökte å fann var http://www.elvis.com/
Stort.
Ikväll: ÅFF mot Sundsvall. Jag tippar oavgjort. Sen vinner ÅFF hemma på Brage på lördag, sen går bussen till allsvenskan 2012.
Oljemagnaten Bildt blev utrikesminister men journalisterna får tydligen inte ställa frågor om Lundin Oil/Petroleum, dvs om Bildts tid i styrelsen. Inte alls konstigt. Bildt är moderat å av fin börd, hade det varit en sosse som suttit i Lundins styrelse å sen blivit utrikesminister å vägrat svara på frågor om till exempel fängslade journalister i Etiopien, då jäklar hade pressarna gått varma.
Snart dags att knalla till bussen. På hemvägen ska jag läsa nya numret av Riksettan.
Ny stab kring Håkan Juholt: Ja, det behövs. Mycket erfarenhet å kuskap försvann när Juholtarn tog över. För mig får Juholt gärna byta ekonomiskpolitisk talesperson. Men det är kanske bara en hör- å synvilla, Waidelich är kanske inte alls så blek så han ger intryck av.
I morrn bitti besök hos Svensk Bilprovning. Stationen i Kisa är ännu inte privatiserad. Den fick pris för nåt år sen, bäst i Sverige när det gäller noggrannhet å kundbemötande.

4 kommentarer:

Rolf sa...

Hurra för ÅFF. Den här gången gäller det att hänga kvar och inte släppa greppet. Några nyförvärv kanske borde till. Hur som helst ett STORT grattis och roligt för hela länet.
Jag har alltid haft en del av mitt hjärta i "sockna". Hela min släkt härstammar därifrån och jag har även skött kronofogdens jobb, en dag i veckan, sittande i rådhuset och på slutet hos polisen.(inte anhållen)

Rolf sa...

Jag har ingått i en visionsshop, som i månader jobbat med att få fram en ny vision till kronofogden. Ca 10 likadana har också hållit på i övriga landet. Man kom med ett förslag från HK, efter vårt arbete FÄRRE IN - FLER UT.
Vad är detta? Det kan ju lika gärna gälla kriminalvården, torken(behandlingshem) eller t o m arbetsförmedlingen. Så dåligt! Jag tycker det påminner om en bantningskur för många år sedan; Ät som en mygga och skit som en elefant. Det skrev jag också i en kommentar till HK, angående deras förslag, som tack o lov gick ut för yttrande före ett kommande beslut. Jag föreslog också att en utomstående reklamman/kvinna skulle kopplas in, vilket nu har skett. Jag hopppas då att man finner mitt förslag tillfredsställande;
VI SKA GÅ HEM HOS FLER OCH HEM TILL FÄRRE. Trots sin korthet, säger det ju allt vi vill uppnå. Vi vill ha ett bättre rykte och minska antalet "kunder". Det är ju som bekant stor skillnad på att gå hem HOS någon, resp gå hem TILL någon.
Om man ändrar den lite, kan den ju vara nåt för ÅFF. Flera in hos motståndaren och inga in hos oss(bollar alltså)

Åke sa...

Vad sysslar Migrationsverket med, är dom kloka eller?
Skickar en 91-årig kvinna, som är halvblind, dement med hjärtfel, tillbaka till Ukraina. Hon har dessutom sina nära och kära i Sverige. Den sista idioten är inte född än. Tänk bara så mycket annat skumt folk som driver omkring och som verkligen borde utvisas. Det är bara att blunda och peka ut en i våra fängelser bl a, som vore mer berättigat att ge flygbiljetten som MV köpt till 91 åringen.

Rolf sa...

2½ män, vilken katastrof! Att ersätta Charlie Sheen är naturligtvis inte det lättaste. Han är ju likadan privat, som rollen han spel/ar/ade. Hur kan man hitta en sån tråkmåns som Ashton Kutcher. Han springer omkring naken i nästan hela första avsnittet och är bara larvig. Ingen snits i repliker eller utstrålning, bara löjlig. Det här blir seriens undergång. Ashton, gå o klipp dej o skaff ett(annat) jobb. Ta med fjunen i nian också. Vilken besvikelse. Det här var ju bland det roligaste man kunde se på TV. Man får hålla tillgodo med
Dr House på tisdagar 21.00 i 4:an.
Med vilken glimt i ögat Charlies repliker bara flödade helt naturligt. Dom/honom kommer jag att sakna.
Vem vet, det kanske är en reklamfint för att höja intresset för serien och Charlie dyker upp igen, som många andra "döda" gjorde i bl a Dallas. Man kan ju alltid hoppas.