fredag 14 oktober 2011

Mossan, mossan, alla mänskobarn. Två veckor sen: 22 grader varmt. Nu klistrar sig kölden som kalla ålar kring smalbenen. Minus fyra grader på kvällspromenaden med Oskar. Nä, jag frös inte. Luften är frisk å härlig att andas.
Jobbmejlen slocknade som publiken vid ett anförande av folkpartisten Björklund. Kunde alltså inte svara på FredagsFrågemjlen. Sorry! Har kollat mejlen hemifrån, men tror knappast jag hinner besvara dem. I morrn blir det städning i lyan i Linköping som Pontus å Liselott lämnat.
Men jag var på vippen att falla ner i värsta depressionshålet. Bara tre svar på FF när klockan var elva. Min Gud, min Gud, varför har ni övergivit mig, for tanken genom skallen. Andades ut vid upptäckten att mejlen inte funkade. Ringde dataavdelningen ett 15-tal gånger. Inget svar. Förr fanns flera datatekniker på plats på Corren i Linköping, nu ägs Corren av NTM Media eller va det heter å datateknikerna finns inte längre i huset. Snart sköts växeln från Turkiet.
Många ilskna mobilsamtal å vanliga telefonsamtal efter dagens krönika om Juholt. Var lite halvskraj när jag öppnade jobbmejlen här hemma. Men jag andades ut, igen. Mest uppmuntrande utrop.
Sköt om er!
Goodnight sweethearts goodnight!

3 kommentarer:

Sven sa...

Partiet sluter leden runt sin ledare. Han är nog inte mycket att ha, men han är den ende man har. För att ge honom stöd på fortsatta irrfärder har man behövt leta sig tillbaka ända till Ingvar Carlsson för att hitta en ärlig och rekorderlig sosse som kan fungera som mentor. Sic.

Rolf sa...

Per Aspera ad Astra

Rolf sa...

7 rätt på travet satt fint. Det står 2 olika belopp för 7 rätt på text-tv. Någon som vet vad som gäller?
50års jubileumet med Bergstens 9 igår blev en succé. Ragnar Dahlberg var på hugget och väldigt många dansanta gäster. Jag träffade gamla musikerkollegor, jag inte sett på tiders tider. Väldigt kul!