torsdag 13 oktober 2011

FREDAGSFRÅGAN

Lyckopiller eller förrädisk drog (valet är ditt) – vad heter läkemedlet X som började skrivas ut ungefär samtidigt som Jerry Williams agerade skådespelare i Åsa–Nisse? X finns numera under rubriken "Avregistrerade läkemedel" i FASS.

Lenton i Tårpilen nyttjar X, detsamma gjorde modern till den blonda hiphopgiganten. Kan köpas på nätet. Funkar som John Blund.
Att vinna: Sponsrad och signerad cd "Adios Amigo" av Hasse Thor (pop/schlager/country), "The Collection", cd med Shakin´ Stevens, samt 5 Corren–Triss.
Svar senast måndag kl 14.06, torbjorn.gustavsson@corren.se, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, sms 0708 280609, meddelande Facebook.

7 kommentarer:

Rolf sa...

Har du glömt det grekiska/Kretanska ugnssetet? Du kanske redan har så många priser ändå.
Jag håller med dig, oavsett åtal eller inte, så måste Juholt bytas ut med det snaraste.
Har du fått t-shirten än?

linda ivarsson sa...

kollade morsans medecinskåp, hittade nåt som jag gissar på, vill ha Shakin:)

Rolf sa...

För många år sedan hade jag äran att spela med orkestern, på invigningen av Järvsö skidanläggning. På kvällen var det paralellslalom och jag fick Lasse Lönndahls ärtiga flickbekant från ett Jane Fonda gym. Hon var betydligt yngre än Lasse L. Hon ville bjuda mig på 4 Mogadon och en konjak innan loppet. Jag var klok nog att avböja. Konjaken tog jag senare och skålade med avecen och Lill-Babs. Hon var på den tiden gift med en kille som hette Rolf och ägde något bussföretag. Han blev kallad herr Lill-Babs och det var han inte glad åt, kan jag lova. Jag har kommit fram till att svaret på FF är INTE Mogadon.

Sven sa...

När man äntligen tillhör målgruppen: "Sång och musik för en mogen publik", ja då spelas det alldeles för lite Hasse Thor i radion numera.

Inger sa...

Bra,datorn fungerar igen.

"Jag är färdig med dej nu",sa min
tanddoktor.Jag fick en brygga och
sex kronor av honom.
Någon brygga fick inte han av mej,men mycket mer än sex kronor.
Juholt stannar!Partiets
verkställande utskott har fortsatt förtroende för honom,sa dom på nyheterna. Måtte den här stormen,den här häxjakten,vara över snart,så att han kan ägna sej åt sitt ämbete och det han är vald till att göra!

För en gångs skull,tyckte jag att FF var lätt!

Rolf sa...

och vem är Hasse Thor?

Sven sa...

Jo du Rolf, han är en musikerkollega till dig, bosatt i Jämtland. Han började i Gunno Nilssons Dansorkester 1972, men har jobbat solo sedan mitten av 80-talet. Han turnerar företrädesvis i de norra delarna av Sverige. Hasses mörka röst tillsammans med repertoaren bestående av vis-schlager-country har gått hem bra i stugorna i Sverige, Norge och Finland. Han har gett ut 9 kassetter och 8 cd-skivor som sammanlagt sålt i mer än 70 000 exemplar.