fredag 7 oktober 2011

Håkan Juholt drar in 144 000 kr i månaden sedan han blev partiordförande. Juholt tycker det är okej att riksdagen/skattebetalarna pröjsar hans och sambons 4-rumslägenhet i Västertorp. Månadshyra: Ca 7 000 kr. Hur resonerar karln? Jag tror inte det är ont uppsåt som ligger bakom, men en partiledare med en hel stab av tjänare omkring sig måste väl ändå kunna hålla reda på reglerna?
Värst är detta, tycker jag: Att Juholt inte ens reflekterat över detta att någon annan ska betala en 4-rummare som han och sambon bor i. Höjdarnas verklighet är inte vår.


9 kommentarer:

Rolf sa...

Håller med, skrämmande och inte var han anträffbar i morse för en kommentar heller. Jag tror inte han är rätt man för jobbet, inte tillräckligt kunnig, helt enkelt.
Skuggbudgeten var väl också ett halvt fiasko. Han har ju en viss karma karl´n men han får nog skaffa sig en skickligare stab.
När kommer din blogg in i Corren igen Tobbe?

Inger sa...

Värst att han blev så stor,så fort!
Med den månadslönen, borde han kunna betala sin hyra själv.Och en gång till!
Han avgudar Göran Persson,enligt ett tv.program i veckan och vill vara som han.Ja,ja,man får hoppas att han,Göran,är ordentligt sydd och förstärkt i sina sömmar,annars spricker han snart.Av självgodhet!
För att citera Jönssonligan:
VICKEN JÄLA SMÄLL!

Monica sa...

Jaa, jag blir inte alls förvånad över nånting nu för tiden. Jag bara undrar
Vem kan man lita på?
http://www.youtube.com/watch?v=VfS-zg4SoHY

Torbjörn sa...

Så är det, Inger å Monica.
Rolf --- Correnbloggen kommer aldrig åter. Farligt med politik du vet. Ska helst bara va gullgull.

Rolf sa...

Är dom så fega att dom inte törs ta tillbaka bloggen? Yttrandefrihet då? Är den strypt på Corren. Illa skött av Corren. På deras förstasida idag på webben, stod det om dom 3 fredspristagarna, men under var det en bild på 3 rånare med luvor. Jag mejlade till redaktionen, att dom borde hitta bättre bilder på Nobelpristagarna.

Rolf sa...

Nu hittade jag ordet...Corren har inget kurage, ta mej faan!
Zlatan saknar motivation, säger han själv och det märks verkligen. Har han samlat tillräckligt i madrassen för att dra sig tillbaka? Tveksamt tror jag med det utgiftskontot. Hustrun=mammasyndrom och 2 barn,

Sven sa...

Just nu: 80969 personer har besvarat Aftonbladets fråga: Tror du att politiker missbrukar sin position för att få privata fördelar? 96,9 % svarar JA!
Själv brukar inte jag kalla dem politiker. För mig är dom jämställda med polygriper - glappa i käften och allmänt opålitliga.

Monica sa...

Fråga på Corren se:

Har du förtroende för Håkan Juholt?

Ja, alla kan göra misstag... (obs: jag är sosse)

Ja, han är en bra ledare... (obs: jag är inte sosse)

Nej, han borde lämna partiet genast... (obs: jag är sosse)

Nej, jag har inget förtroende för honom... (obs: jag är inte sosse)

Jag fattar ingenting varför ska Corren ha reda på om jag är "SOSSE" eller inte?

Svar just nu så är det

Ja, alla kan göra misstag... (obs: jag är sosse) (6%)

Ja, han är en bra ledare... (obs: jag är inte sosse) (6%)

Nej, han borde lämna partiet genast... (obs: jag är sosse) (21%)

Nej, jag har inget förtroende för honom... (obs: jag är inte sosse) (66%)

Sven sa...

Det finns kliniker som botar alkoholmissbruk, som botar narkotikamissbruk, som botar spelmissbruk. Kanske man skulle starta en klinik som botar maktmissbruk?