onsdag 12 november 2008


BUY TICKETS NOW. Lite drygt en vecka kvar innan Sagateatern i Linköping fattar musikalisk eld och sätter färg på Östergötland, Sverige, EU och universum. Gå in och kolla å lyssna på www.fredrikjonsson.se så får du en föraning av vad som väntar.
TUTT, den lystet galna men härligt mänskliga kärringen i Valdemarsvik, har fått för sig att det handlar om jazz. Lägg ner, tutt -- tror du jag skulle marknadsföra nåt som har med jazz å göra? Fast helst skulle jag vilja se Frallan Jonsson på en Rockabillyscen. Det kommer säkert, som pigan sa till drängen. Boka nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer din blogg i corren, mest därflr att jag delar dina politiska värderingar. I motsats till flera andra välkomnar jag att den nya bloggen är mer "civiliserad". Ibland tar ändå din andra sida över, som när du avfärdar jazz. Gör du det inte för enkelt för dig, Torbjörn, och har du verkligen försökt att närma dig begreppet jazz. Jag tror inte det, så ännu finns hopp. Du har min mailadress, maila gärna om du önskar få tips om vad som är lämpligt att börja med.
Fredrik Jonsson har jag inte lyssnat till, men jag gör det gärna. Det är viktigt med öppna sinnen när det gäller musik.

Anonym sa...

Aaah ha ha! Undrar vem som behöver öppna sina sinnen?

Anonym sa...

Man behöver inte vara så kategorisk och avfärda all jazz.
Allt är inte bara svart/vitt här i livet. Jag gillar all musik som det svänger om...t o m hästjazz dvs
country.