måndag 3 november 2008

KVINNORNA sätter färg på Tobbes tillvaro. INGER BRIGGS och PAOLA SVENSSON heter två av de bedårande donnorna. INGA är ytterligare hon. Hon sitter i Correns expedition i Linköping och när jag raglade in över tröskeln ropade hon mig till sig: "Hallå, du har två paket!" ekade hennes ljuva stämma.
DET FÖRSTA paketet var från Inger Briggs. Hon tillbringade sin tonårstid i Linköping men flyttade vidare till USA. För några år sen överlämnade hon och hennes underbara mor, Hagar, en samling Elvis-skivor till mig. Singlar och EP. Skivor som Inger köpte vid 60-talets början.
DEN HÄR GÅNGEN väntade vad Inger kallar "Elvis matlåda" -- en resväska prydd av pictures of The King. Inger, I just love you!
NÄSTA PAKET är ett stort kuvert. Inlämnat av Paola Svensson. Vad som döljer sig i kuvertet säger jag inte. Ni som vill allmänbilda er och hålla hjärncellerna i trim kommer att få veta. Paolas gåva är en av många priser som kommer att figurera under vinterns omgång av FredagsFrågan. Den drar i gång kommande fredag.
TILL DESS: Kolla in fotografen Paola Svenssons hemsida: http://paola.svensson.dinstudio.se ---- PS: Paolas kattbilder är nånting alldeles Xtra. Kolla också hennes e-cards, ett av dom ser du här ovan. Paola, I just love you!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Raglade in på kontoret??!!

Anonym sa...

Jaa, vem blir inte yrslig av att läsa den texten. Vadå, få? En massa plattor? Hur bär du dig åt? Jag har nästan inga kvar. SUCK!