måndag 3 november 2008



VISST FINNS DET en film som heter stollarnas sammansvärjning? Den handlar hursomhelst inte om alliansregeringen, fast ibland undrar man......

SOM NU. Jag läser på förträffliga IF Metalls hemsida att regeringen har inrättat ett arbetsmiljöpolitiskt kunskapsråd. Syftet är främja utbytet mellan forskning och politik. Så som Arbetslivsinstitutet gjorde.

VARFÖR SKROTADES det? Därför att Reinfeldt, Olofsson & Co så ville. Att forska kring sånt som har med arbetarnas och tjänstemännens arbetsvillkor att göra kändes inte tillräckligt fräscht för de moderna och framtidsinriktade borgarstatsråden. Knappt två efter skrotandet av Arbetslivsinstitutet upptäcker samma statsråd att det är svårt att få överblick över arbetsmiljöforskningen.

HERREGUD, vilka är det som styr oss? Men skyll inte på mej. Jag röstade på sossarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gjorde jag oxå så det går inte att skylla på mej heller.
Tror vi att amerikanerna tar sitt förnuft till fånga och röstar rätt imorron då?

Anonym sa...

Jaha ja! Då får vi skylla på mig då. Jag har aldrig röstat på sossarna. Jenkarna får ett rent helvete att repa sig efter vad Bush ställt till med.