måndag 3 november 2008

SPRIDDA SKURAR

SIGNATUREN POSTBIL25 jagar mig med hot om att han ska
baxa in mig i nåt som heter Melodifestivalens Vänner. Somliga vill mig illa. Jag hatar Melodifestivalen. Kräks bara jag tänker på skiten.
SAMMA SAK med Diggiloo. Lägg ner eländet.
SVENSKA KVINNOR har fått svara på frågan vilken yrkesgrupp som är den mest uthållige älskaren. Hantverkaren vann. Han kommer aldrig.
EN SVART president i USA. "Omöjligt, inte 2008", trodde jag för ett år sen. Nu ligger det inom möjligheternas ram. Snacka om en fråga som äger symbolisk och reell sprängkraft. The times they´re a-changin´. Jag är så mossbelupen att jag minns medborgarrättsrörelsens kamp på 60-talet.
MUHAMMAD ALI --- en annan som betytt oerhört mycket för de svartas rättigheter. Vilket mod och kurage och jävlaranamma han demonstrerade när han placerade näven under hakan på det vita etablissemanget.
EU-VAL i juni nästa år. Funderar på att bilda Elvis Presley Partiet. Nån som hakar på?
UTE NU: Ny bok på svenska av Tawnii O´Dell. Den donnan kan skriva. Läs Ivan återkomst. Passar bra så här i presidentvalstider.
AKTUELLT i Svt har trätt i tjänst som alliansregeringens lydigt inställsamma legoknekt. Kvällens reportage om a-kassan var bedrövligt. Journalistisk prostitution. Nu börjar mobiliseringen inför valet 2010.
SNART FARS DAG. Så typiskt. Våran dag infaller när mörkret tätnar och tillvaron mest av allt påminner om att vistas i en kolsäck. Men Mors dag..... just det, då kvittrar vårfåglarna, häggen sjunger och solen doftar. Fast visst, nya strumpor är aldrig fel.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inslaget i Aktuellt var informativt och byggde på fakta. Det förvånar mig inte att du kritiserar det. Marilyns inlägg var det mest plumpa hittills, och det vill inte säga lite.

Anonym sa...

Otur, du läser just nu Sveriges sämsta blogg.

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att gå med i EPP,
Elvis Presley partiet med Ett Packat Program.
Vet Ni vem som är orkesterns rashatare?....Jo pianisten...han trycker ner dom svarta,
och trummslagar´n var liten och satt, basun om honom....

Anonym sa...

Jag hotar dig inte. Bara ett lite erbjudande i all vänlighet.

Tänk på att man måste uppleva det som är dåligt för att veta vad som är bra.

Om man gör ett inlägg om att det är Sveriges sämta blogg varför lägger man då energi på den?

Obama vinner och alliansen tar hem det igen nästa val om nu inte Mona gör något vettigt de närmsta veckorna.

Alliansen är inte dumma. Det är röstfisket som har börjat nu.

Anonym sa...

john mccain..varför är du inne på bloggen över huvud taget då?
Du får nog krypa till din barack snart.
If you can´t beat them join them.

Anonym sa...

Det är nog första och sista gången vi får en MOBACKA ARAB(anagram på
Barack Obama)som dessutom heter
HUSSEIN som mellannamn, som Amerikas president.
Äntligen en president som inte är färgad utan född mörkhyad.
Lycka till Barack Hussein Obama II