tisdag 11 november 2008

JA--JA--JA, JAG SKA SNAGGA MEJ !!!!


MONICA är en av de vänligt sinnade Saab-pensionärer som lyssnade när Tobbe Presleydent snackade i Cupan i Folkets hus i Linköping i dag. Pensionärer som har sin fackliga bakgrund i Metall är gediget folk med gott omdöme. Annars hade de inte bjudit in mig. Vi hann med att avverka både Corren, NT, Lansen, Draken, Tunnan, Maud Olofsson, emigrationen till Amerika, Isidor Kjellberg, min uppväxt i Vadstena, mitt möte med bibliotekarien som skulle bli min fru --- och så Elvis förstås. Snacka om en givande eftermiddag.
MONICA kommenterar lite längre ner. Hon avslutar sin kommentar med att skriva nåt om min utlovade snaggning. Fan också. Folk från alla håll vevar på om att jag ska snagga mig. Inte trodde jag att folk tog sånt jag skriver på allvar. Men okej då. Jag ska snagga mig. Har lovat Frugan å ungarna att vänta i ytterligare några veckor. Av en särkskild orsak. Men sen bär det av till Annikas Herrfrisering på torget i Kisa. Hon lär inte bli glad. Vem ska nu höpa hennes brylkräm? Att jag snaggar mig betyder i praktiken att tjänstesektorn dras ner ännu djupare i lågkonjunkrurens glappande käftar. Men är det det ni vill så okej då.
NÅN SOM VET hur länge det dröjer innan håret växer ut igen? Det kanske aldrig växer ut. Å fy fan. På bilden ser ni när jag klipper mig inför militärtjänstgöringen i Västtyskland. Året är 1959. Det var tider det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA ¨^^SMAJL^^ KLART JAG TROR DET DU SKRIVER DÄRFÖR MÅSTE DU SNAGGA
HA ELVISMÖSSAN PÅ SOM DU FICK AV SIWERT
SKRIV MERA OM ELVIS

Anonym sa...

Vill du klippa dig gratis, livet ut? Gå till vår självbetjäning i Valdemarsvik. Du tar en bricka,sax, kam och handspegel och väntar på din tur att få en stol framför en väggspegel. Vipps så har du en egen uppfunnen ny frisyr att stila med. Alla, Jag lovar ALLA kommer att fråga vem som klippt dig.