måndag 17 november 2008



VI FIRADE många jular hos morfar och mormor i Eskilstorp utanför Överum. En gång anlände Tomten med häst och släde. Jag vet fortfarande inte vem som dolde sig bakom masken. Det stör mig än.

PIGG PÅ ATT läsa en öschötablogg som aldrig lärt sig stava till begreppet politiskt korrekt --- http://tutt.bloggspace.se

I JAPAN RÅDER recession. Sveriges råttsvansbehängde finansminister Anders Borg skriver ner prognoserna och kalkylerar med 9,2 procent arbetslöshet 2010. Men en aktiv kris- och konjunkturpolitik? Nä, den är lika frånvarande som sunt förnuft i Rosenbad.

RUNE JONSSON i Kisa lånade mig fet tjockt listencyklopedi. Samtliga albumlistor i New Musical Express 1962 till 90-talets början. Elvis toppade den första listan och återkommer sen i stort sett varenda år. Ibland händer det oväntade. Som när Charlie Rich får en plötslig storsäljare 1973. Hans Lonely weekends, inspelad i SUN-studion 1960, står sig än. Bäst är Jerry Williams version. Soundtracket till American Graffitti låg bara en vecka på Top 30-listan. Hur fan är britterna skapta tänker man vid såna tillfällen och undrar om de behöver u-hjälp.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Måndagsfrågan; Vad hände 17 november 1995?

Anonym sa...

Michael med Oldsen, vet du om man kan hyra den eller hotrodden for special events?

Anonym sa...

Svar på måndagsfrågan är: Vita huset finns inte längre. Nu finns där en svart Barack. Sen vill jag tacka för din seriösa upplysning av min blogg. Och du man behöver inte kunna stava för att tänka rätt.

Anonym sa...

Jag hörde kärringen Olofsson som menade att regeringen har én beredskap´. För vad mer än att sänka skatter och fördärva akassan. Hur många nya jobb blir det nu när regeringen fortsätter att sänka skatten?

Anonym sa...

Vilken seriösa upplysning av din blogg??!! Du avser inte mig kanske,
har inte aning om vad du menar..stava rätt!!
17 nov 1995 kom ett oerhört snöoväder som lamslog bl a hela Linköping. Inga taxibilar, inga bussar, många tog sig inte till jobbet och inte hem. Det var bara att traska och gå, som en hel snögubbe med 2 påsar från Lucullus och till Valla, kul med svart Barack..eller solbrända blir väl aldrig baracker.

Anonym sa...

ROLF du måste läsa Tobbes blogg, då fattar du. Du är så självupptagen med dina måndagsfrågor att du verkar ytlig. Men tack för att jag fick veta vad som hände den 17 nov.95. Äntligen kan jag sova.

Anonym sa...

Det är ju det jag gör. Jag hittar dessvärre inte anledningarna till dina kryptiska frågor. Ställer du dina "frågor" under samma inlägg som det avser?

Anonym sa...

Tutt...har jag missat något? Du kanske kan upplysa mig om var i Tobbes kommentarer/blogg jag hittar hans upplysning av din seriösa blogg och hur man stavar osv, det vore intressant.
Jag trodde att jag fick alla hans inlägg på startsidan.

Anonym sa...

Rolf om du skriver en gång till, bara DÖÖÖR jag!!!

Anonym sa...

Det är fler som inte förstår vad du menar Tutt...DÖÖÖ inte!