söndag 9 november 2008

SPRIDDA SKURAR

JULEN RYCKER NÄRMARE, tack för det, halleluja, rock´n´roll, till höger ser du Tomtefar and his nissar med några av årets önskelistor. Men var är brudarna? De kommer, jag lovar, och räkna med att de är minst lika påpälsade.
TÅRTA, HEMBAKAT BRÖD plus bok --- ungarna vet att glädja mig på Farsans Dag. När kaffet var urdrucket och faten renrakade visade jag dom runt i det kombinerade Elvis- & 50- & 60-talrummet. I vanliga fall drar de till med att de har brått eller att de redan kan rummets alla inventarier utantill men nu, på Fars Dag, kom de inte undan. Fattar fortfarande inte varför dom inte gillar fåtöljen i blått från sent 50-tal. Urläcker är den, och så jävla bekväm att jag skulle somna i den även om jag hade Jennifer Lopez i knät.
ENA KORTVÄGGEN, till höger om väggen där stringhyllan sitter --- Lillpojken och hans brutta associerade galet när jag sa stringhylla och trodde att stringhylla var nåt man förvarade stringtrosor på, snacka om att vi lever i en tid av kulturhistorisk barbari --- som sagt på ena kortväggen ska jag ha fotografier, bilder och inrmade tidningar från De Gyllene Åren. Som det stora signerade porträtt jag fick från Floyd Patterson nån gång 1960 eller 61.
RÄTT MÅNGA av er skriver kommentarer på bloggen. Fortsätt med det. En som skrev när bloggen var färsk kallar sig Tobi och skriver zzzzömnpiller till tv-krönikor i Corren. Insomningsmedlet Tobi har egen, måttligt frekventerad bloog. "Skribenten" försökte en gång väcka uppmärksamhet genom att gå till hätska och demoleringsuppmuntrande angrepp på BP Nostalgimack i Björkfors. Tur för Tobi att det populära utflyktsmålet i Björkfors inte utsattes för skada. Polisen hade haft ett lätt jobb...

7 kommentarer:

Anonym sa...

vi har inte glömt va stollfan skrev
ha´re, hälsa Ingvor
vi hörs

Anonym sa...

Jag vill åsså ha ett helt rum, med bara Elvisprylar såklart :) Dock har vi ju det i alla rum.. hmmm, tänkte inte på det :) Ha en bra vecka // Tette

Anonym sa...

Brudarnas önskelista måste helt enkelt bli "Det som står i noterna",eller som sameflickan sa
-Jag vill ha det som står på lappen. Samen fick en rengjord och flyttade med sin kåta, fru och barn
s.k gos-samer

Anonym sa...

Du blir nog aldrig gammal,du. Tur att det inte är några fel på ungarna,iaf.

Anonym sa...

Vilka och vems ungar?

Anonym sa...

Har jag blivit missförstådd igen?? Hå hå ja ja!

Anonym sa...

Man kanske ska lägga in sina kommentarer på det blogginlägg det gäller, annars blir det ju kaos av alltihop. Det blir ju inte så lättöverskådligt om man måste läsa alla inlägg och kommentarer för att hitta det inlägg du kommenterar.