måndag 17 november 2008



Jerry Prütz, konsertarrangören, hårdrockmusikern, författaren mm, ser ut som en sån där som man lejer att skrämma barnen med. Men Prütz är snällare än Jultomten. Han sänder mig Fatboys album In my bones, jag lyssnar just nu.

Jerry Prütz har skrivit Vägspan -- dansabandsbussar på turné. Jag älskar såna här udda böcker, skit samma vad de handlar om.

Agneta vaknade upp ur slummern när hon kollade in skolresegossarna i inlägget här nere. Nu gastar hon efter fotbollslagsbilden som jag tidigare publicerade på herostratiskt ryktbara bloggen Presleydenten Regerar. Jävla tjat, men okej, jag ska se om jag hittar fotbollsbilden. Läcker är den hursomhelst.

Apropå Jerry Prütz: Läs hans tv-krönika i Corren i dag. Apropå lördagsunderhållningen. Ibland var det faktiskt bättre förr. Ju förr dess bättre.

Don´t forget: www.radiorockabilly.net

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hur Larz Kristerz kunde klara sig kvar är ju ett under. Som jag sagt tidigare, svenska folket har inte bättre musiksmak. Gruppen(glömt namnet) med 2 tjejer var ju ljusår ifrån LK. Bäst var annars bilden på Max Rogers skiva. Jag satt längst ner till höger..det var inte apan men nära.
Juryn, förutom Magnus, är ju en katastrof. Han i mitten har nog tillhört DDDP= det dansande dumma packet.
Samtidigt får man inte glömma att det bara är oetablerade band som ställer upp...men är inte klassen högre..förvånansvärt

Anonym sa...

När det gäller Jerry Prütz, så undrar jag verkligen vad han vet om dansbansbussar och vad som sker/skett i dom. Det är nog möjligen hörsägen.

Anonym sa...

men för helvete tobbe, dansband, skärpning

Anonym sa...

Ska du verkligen dra in sånt skit i din blogg,som dansbandsmusik??? Men kolla vilken "resning" dom fick, Rolf och Olle.

Anonym sa...

Jag vet vad "resning" i en orkesterbuss är. Sovrummet gick under namnet "Bagdad" och där har många "bandormar" rullat omkring i halmen. En del av dom tapetserade sina lägenheter med olika orkestrars spelplaner.
Det går omkring många buksvågrar i hopen pensionerade dansbandsmusiker, var så säker.

Helena sa...

"Förr var förr, NU är NU" ----- skönt dé !

Anonym sa...

Jag kom ju på att du är ju en jazzgosse och snart en stjärngosse.