tisdag 11 november 2008



DAGS FÖR KÄK. Drar till Kasken. Bilden är från Restaurang Raggmunken i Jönköping. Den fick besök av Correns fotograf Åke Karlsson och mig i våras. Raggmunk every day! Heaven is a place on earth.

I EFTERMIDDAG gläder jag Saab-pensionärerna med ett efterlängtat anförande i Cupolen. Så det gäller att ladda rejält med husmanskost.

ANDERS B tipsar om nån Elvis-länk. Kiitos! (Det är finska och betyder tack.) Ska kolla den senare i eftermiddag, om jag fortfarande lever. Tidigare i dag skrev jag om bland annat de många dödsolyckorna i byggsvängen. Inte klokt. Drygt hundra döda sen 1998 och 15 döda hittills i år. Samtidigt drar regeringen ner resurserna till Arbetsmiljöverket. Det betyder färre uppsökande inspektörer. Fy fan så jävla sne man blir.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Byggnadsarbetare Karlsson ramlade ner från en byggställning och dog omedelbart. Byggbasen bad en arbetskamrat gå hem till fru Karlsson och berätta detta väldigt, väldigt försiktigt och lugnt.
Han ringer på och hon öppnar
Han säger - är det änkan Karlsson?
-Näe vad menar Ni?
-Ska vi slå vad?

Anonym sa...

lägg ner rolf

Anonym sa...

ROCKABILLY RADIO är mycker hörvärt ochså, länk här:

http://community.loudcity.com/stations/rockabilly-radio/files/show/index.html

Tur det finns nischad internetradio !

Anonym sa...

Joleen Joleen Joleen

Anonym sa...

Mera sånt där Rolf! Utan humor dööör man!

Anonym sa...

detdär kan inte vara samma anonym som brukar gnälla på vad Torbjörn skriver, ps Torbjörn, vi har börjar packa upp inför julsmyckningen, hur går det för dig

Anonym sa...

Du skrev förut om klassröstningen, att det minskar men är ganska stort än. Jag undrar över gruppen som kan hoppa från det ena blocket till det andra, som vid förra valet eller nu. Finns det undersökningar som säger vilka gruppen består av, är det medelklassen?

Anonym sa...

Jag håller med ´Vadstena´, det är inte den vanlige ánonym´som skriver.

Monica sa...

KITOS!
För att du gladde oss gamla Saab-pensionärer på Cupan.
jag hade ingen ANING om att
TOBBE PRESLYDENT skulle vara där.
Så det blev en GLAD överrasning.
Men jag trodde att du skulle vara snaggad?????
En fyrtiotalist som var där

Anonym sa...

Terve till anonym och kiitos. Kul att det är flera som uppskattar ett skratt då och då. Det förlänger inte bara käften, utan även livet.